Onze werkwijze

Hoe wij werken

Het produceren van goede videocontent vereist teamwerk. De klant, producers, creatives, iedereen speelt zijn rol. Om iedereen op het juiste moment aan boord te hebben, maken we een duidelijke en transparante planning. Zo weet iedereen wanneer en wat er gebeurt en, nog belangrijker, wie een taak uitvoert.

Full content provider

Bij Tom’s Cabin werken we in audiovisuele productie-eenheden (of productiecabins, zoals wij ze graag noemen) die gebaseerd zijn op tientallen jaren ervaring in audiovisuele communicatie.

Wij zijn een full videocontent provider met een specifieke aanpak Bij elk project dat we uitvoeren, staat Tom’s Cabin in het teken van je bedrijf, je evenement of het verhaal dat je wilt vertellen. We werken nauw samen om je verhaal om te zetten in audiovisuele realisaties.

Creatief concept

Elke productie begint met een sterk concept. Wij gebruiken de bouwstenen van een briefing om een aantrekkelijk creatief concept te creëren. . De focus ligt blijvend op je verhaal.

We volgen de hypes, trends en de nieuwste technieken op de voet op en passen ze toe als ze waarde toevoegen aan je verhaal.

De juiste mensen voor de juiste job

Het beheer van je project wordt transparant gecentraliseerd in één aanspreekpunt met een nauwe communicatielijn naar jou, de klant, en dat met een duidelijk kader voor planning, uitvoering en budget.

Onze teams van creatieve genieën zijn experts in hun vakgebied. De juiste mensen voor de juiste job. En stemmen elk team af op de behoeften van de productie. Elk aspect is gedekt, van regisseurs tot motion graphic designers, geluidstechnici, cameramannen, monteurs… Noem maar op: ze zitten in ons team!

Ons productieproces

Kick-off vergadering

We starten elk project met een kick-off meeting. We bespreken je verwachtingen van de video. Wat is je kernboodschap? Wat is je algemene videostrategie? Waar en hoe wordt de video verspreid?
Door deze stappen te doorlopen ontwikkelen we de juiste aanpak. Zo stemmen we het script af op het verwachte resultaat. We ontmoeten je liefst persoonlijk. Het is een efficiëntere manier om de nodige details te bespreken. Tegelijk leren we elkaar beter kennen, wat onze samenwerking alleen maar ten goede komt.

Scriptontwikkeling

Op basis van de inhoudelijke input die we van jou krijgen tijdens de kick-off meeting, werken we het project en de details van het script uit.
Hoe gaan we het verhaal vertellen? Welke visuele stijl gebruiken we? Wie zal zijn/haar verhaal vertellen? Welke extra visuals versterken de boodschap? Dit proces eindigt pas als alle nodige feedback tijdens de overlegmomenten is goedgekeurd in een script en concept.

Pre-productie

Bij de voorbereiding van een opnamedag komt heel wat praktische organisatie kijken. Daarom bereiden we tijdens het ontwikkelen van het script ook alle filmapparatuur voor.
We maken afspraken en gaan eventueel op zoek naar de geschikte locatie. Met andere woorden: location hunting. Geen zorgen; niemand raakt daarbij gewond. Dankzij efficiënt projectmanagement zorgen we ervoor dat alles klaar is voor de opnames van de video.

Opname

Na veel voorbereiding zijn we klaar voor de regisseur om 'ACTIE' te roepen. Hoewel, laten we eerlijk zijn, in bedrijfsfilms wordt die term niet vaak gebruikt. Dat is meer iets voor Hollywoodfilms. ​
Elke cameraman heeft zijn specifieke sterktes. Wij selecteren altijd de juiste mensen voor de job, zodat jij er zeker van bent van een professionele aanpak.

Postproductie

In de postproductie werken we je video af tot een meesterwerk dat binnenkort prijzen wint op de rode loper. Of in ieder geval de publieksprijs van je klanten.
Dit omvat transcriptie van interviews, montage, graphics, sound design... We bereiden de uiteindelijke video voor tot in de laatste details: colour grading en compressie.

Interesse in een samenwerking?